2010. szeptember 19., vasárnap

Mi vaaan? Mit keresel te Afrikaban????

Na jo, ez a kerdes csak egyszer hangzott el, a legtobb ember tudta, hogy merre van az a Kambodzsa, ahova is keszultem meg akkor. Szoval roviden leirom, hogy hogy is kerulok ide, meg hogy mik azok a logok a jobb oldalon. Mindenki okulasara. (most ekezetek nelkul tudok csak irni, mert KL-ban vagyok, ahol a konnektorok angol szabvanyuak, igy a laptopom kis idore kiesett a forgalombol)

Az ugy kezdodott, hogy mar regota ereztem, hogy egy hosszabb idot el szeretnek tolteni kulfoldon, megtudni hogy mashol hogyan gondolkodnak az emberek a vilagrol, egymasrol no meg magukrol. Sokaig nem volt merszem meglepni, illetve nem ereztem azt, hogy ez epp most aktualis. Mindig volt valami: szakkoliba lehetett menni, az egyetemet be lehetett fejezni, el lehetett kezdeni dolgozni. Aztan szep lassan 28 lettem, ami nem keves, es a munkahelyemen is elerkezett a valtas ideje, ugyhogy elkezdtem keresgelni. Azt tudtam, hogy a Nyugat mellett a fejlodo orszagokbeli viszonyok is erdekelnek, mert az ottani helyzet hiteles ismerete nagyon is hozzatartozik a vilagrol alkotott realis kephez (a Fold lakossaganak mintegy 80 %-a fejlodo orszagokban el). Marton baratom a gtz nevu nemet fejlesztesi cegnel dolgozik, ot kerdeztem eloszor, de kiderult, hogy a gtz-hez nagyon komoly tapasztalatok szuksegesek, ugyhogy maradt a ded az altalam ismert szervezetek kozul. El is mentem Anikohoz egyik este kideriteni, hogy az ottani lehetosegek talalkoznak-e az en elvarasaimmal. Kiderult, hogy igen (29 eves kor alatt egy eves programra el lehet menni egy fejlodo orszagba - persze csak ha kivalasztjak az embert-, ahol nagyjabol annyi fizetest is kaptam volna, mint az akkori munkahelyemen), am a beszelgetes vegen megemlitette, hogy "a jovo heten van a beadasi hatarideje egy masik programnak". Ez a masik program pedig nem mas, mint a GLEN, aminek kereteben egy veres es csatakos felveteli procedura utan en is reszese lehetek az egy eves kepzesi ciklusnak, melynek ket felkeszito szeminarium mellett resze a kambodzsai projekt, egy otthoni projekt az itt megszerzett tapasztalatokra epitve a globalis neveles targykoreben ill. egy zaro szeminarium. A program soran a kuldo szervezetem a HVSF, akik elsosorban onkentesek es fejlesztesi szakemberek kikozvetitesevel foglalkoznak. A honlapjukon magyarul is olvashattok elmenybeszamolokat :-) Kambodzsaban a fogadoszervezetem pedig egy neve ellenere magyar alapitasu szervezet, a RAF. Az alapitvany a kambodzsai-magyar kapcsolatok fejleszteset szamos teruleten kifejtett tevekenysege (oroksegvedelmi projektek, oktatasi projektek) altal latja el.

Sajnos most mennem kell, majd kesobb meg visszaterek a projektre. Kerdes eseten pedig nyugodtan forduljatok hozzam.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése